Przedszkole Niepubliczne Akademia Przedszkolaka powstało w 2011 roku. W placówce funkcjonują 3 oddziały integracyjne przy ul.Bohaterów 3 w Siewierzu i 2 oddziały integracyjne przy ul.Piaskowej 4 w Siewierzu. Przedszkola są połączone ze sobą wspólnym placem zabaw. Akademia Przedszkolaka to miejsce stworzone z pasji i miłości do dzieci przez dwie nauczycielki: Karolina Ziembicka – pedagog, oligofrenopedagog i dogoterapeuta, Klaudia Nowakiewicz – pedagog, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Zespół Akademii Przedszkolaka tworzy wysoko wyspecjalizowana kadra, która stale podnosi swoje kwalifikacje. Wiedząc, jak ważną rolę w życiu dziecka pełni nauczyciel, posiadamy w swoim zespole wyłącznie osoby kreatywne i życzliwe pełne ciepła i wrażliwości. Akademia Przedszkolaka powstała po to, aby zapewnić dzieciom wszchestronny rozwój, stworzyć warunki wychowawcze, edukacyjne oraz rehabilitacyjne zapewniające wspomaganie. Uczymy poprzez zabawę. Zapewniamy zajęcia rewalidacyjne i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na terenie naszej placówki. Posiadamy bogatą ofertę terapeutyczną. Pracujemy metodą krakowską. Przedszkole zapewnia zajęcia ze specjalistami: psycholog, logopeda, neurologopeda, surdologopeda,fizjoterapeuta, pedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog oraz liczne warsztaty, wycieczki, animacje, przedstawienia teatralne na terenie placówki i wiele innych. W roku 2018 Przedszkole Niepubliczne Akademia Przedszkolaka otrzymało nagrodę „Przedszkola Roku” w powiecie będzińskim i województwie śląskim.
Twórczość plastyczna jest jedną z najważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Wychodząc temu naprzeciw, proponujemy naszym przedszkolakom różnorodne formy ekspresji, tak by dać im możliwość eksperymentowania, a poprzez to czerpania radości z obcowania ze sztuką oraz ze światem barw, kolorów, przedmiotów, faktur, a także przyrody ożywionej i nieożywionej. Zajęcia „Fabryka kreatywności” mają na celu rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych w toku różnorodnych działań plastycznych. W każdym dziecku kryje się talent, kreatywność i wyobraźnia, a poprzez udział w tych zajęciach nasi przedszkolacy mogą je ożywić, rozwijać oraz wspierać. NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: mgr Klaudia Moskalczyk
Powszechnie wiadomo, że najlepszym sposobem zdobywania wiedzy jest nauka poprzez zabawę, która umożliwia rozwój u dzieci ich naturalnej pasji odkrywania świata. Dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości dziecka są doświadczenia i eksperymenty, dzięki którym najmłodsi aktywnie zdobywają wiedzę. Dzięki programowi „Przedszkolak badaczem i odkrywcą – badam, doświadczam i eksperymentuje” dzieci mogą zaspokoić naturalną potrzebę każdego człowieka, jaką jest dążenie do poznawania oraz rozumienia otaczającej nas rzeczywistości. NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: mgr Klaudia Moskalczyk
SENSOPLASTYKA(R) to zajęcia rozwojowe z użyciem wszystkich zmysłów, które wpływają na harmonijny rozwój całego organizmu. Wprowadzają dzieci w świat barw, faktur oraz zapachów. Pobudzają wszystkie zmysły – wzroku, węchu, smaku, słuchu i dotyku, pozytywnie wpływają na rozwój kreatywności i twórczego myślenia. Poza rozwojem zmysłów, dzieci mają możliwość uwalniania swojej naturalnej ekspresji twórczej, usprawniania zarówno motoryki małej, jak i dużej, wzbogacania słownictwa, czerpania satysfakcji z kreatywnego tworzenia, a także doświadczania sukcesów w realizacji swoich pomysłów. Na zajęciach sensoplastyki(R) wykorzystywane są materiały sensoryczne składające się z produktów spożywczych. Sensoplastyka(R) to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw, których doświadczają przedszkolaki uczestnicząc w tych zajęciach. NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: mgr Klaudia Moskalczyk
Poranny Krąg czyli stymulacja polisensoryczna, określana jako metoda wielozmysłowa.
Obejmuje swym zasięgiem wszystkie zmysły: dotyk, wzrok, słuch, węch, i smak. Proponowane w niej oddziaływania mają aktywizować zmysły w sposób odmienny dla każdej pory roku, aby podkreślać zmiany zachodzące w przyrodzie. Świat przyrody jest źródłem zróżnicowanych bodźców. Każda pora roku kojarzy się nam z kolorem, smakiem, obrazem, zapachem itp. Metoda Porannego Kręgu przypisuje każdej z pór roku inną symbolikę Głównym celem tej metody jest budowanie u uczniów poczucia radości, bezpieczeństwa, a co za tym idzie, wzajemnego zaufania i komunikacji poprzez dostarczanie im określonej ilości i jakości bodźców sensorycznych pobudzających zmysły do działania. Stymulacja polisensoryczna, to nauka życia przez życie, to celowe kształtowanie bodźców w celu wywołania zaplanowanych wrażeń i uczuć. Umożliwia poznawanie poprzez patrzenie, słuchanie, dotykanie, wąchanie i smakowanie – czyli tworzenie globalnego, wielo-zmysłowego obrazu danego pojęcia.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach- pedagog wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, edukacji informatycznej oraz rewalidacji indywidualnej. Absolwentka WSB w Dąbrowie Górniczej na kierunku Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe- diagnoza i terapia. Terapeuta ręki, nauczyciel rewalidacji indywidualnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z Autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, kierunek: Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe - diagnoza i terapia. Trener 1 stopnia Sensoplastyka, terapeuta ręki, nauczyciel logorytmiki. Kreatywna, wesoła i nieco zwariowana, ale również odpowiedzialna i konsekwentna w swoim działaniu - nauczycielka wychowania przedszkolnego.
Jestem absolwentem Wyższej Szkoły Biznesu na kierunku Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne z tytułem licencjat. Oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika z tytułem magistra. Nauczanie to nie tylko przekazywanie wiedzy, to pokazywanie świata, odkrywanie z dziećmi, ich oczami nowych kolorów życia. Jestem szczęśliwa robiąc to, co lubię i nie zamieniłabym tego zawodu na żaden inny.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. W pracy z dziećmi zdobytą wiedzę przekuwam w działanie, dostosowując się do potrzeb i oczekiwań małego człowieka. Uśmiech, pozytywne nastawienie i elastyczność są kluczem do poznania niezwykłego świata przedszkolaków!
Magister Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach - pedagog socjalny i opiekuńczy. Absolwentka studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Tarnowskich Górach na kierunku: Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W swojej pracy inspiruje się osoba Janusza Korczaka. Staram się być nauczycielem wedle jego słów:``Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje - przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil ``.
Praca z dziećmi oprócz ogromnej satysfakcji, uczy mnie patrzenia na świat ich oczami. Bo świat oczami dziecka wydaje się o wiele piękniejszy.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku pedagogika specjalna Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Obecnie studentka Akademii Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi na kierunku terapia pedagogiczna.
Hipoterapeuta, trener Sensoplastyki, terapeuta ręki.
Praca pedagoga specjalnego wymaga cierpliwości, miłości do dziecka i wyrozumiałości. Uśmiech dziecka, efektywność jego pracy i postępy w rozwoju sprawiają, że każdego dnia czuje się spełniona i wiem, że razem z moimi uczniami możemy zdziałać więcej.
Pomoc nauczyciela przedszkola. Obecnie studentka w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Punktem wyjścia w moich relacjach z dziećmi jest zbudowanie atmosfery zaufania i bezpieczeństwa, która jest wstępem do pracy nad wszechstronnym rozwojem dzieci.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie: Autyzm, Zespół Aspergera oraz całościowe zaburzenia rozwojowe – diagnoza i terapia, a także: oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Już podczas studiów obserwowałam trudności, z jakimi mierzą się dzieci już od najmłodszych lat, skłoniło mnie to do pogłębiania wiedzy z zakresu integracji sensorycznej oraz ukończenia dwustopniowego szkolenia certyfikowanego terapeuty SI w PSTIS, kursu Bilateralnej Integracji oraz terapii ręki. Stale doskonalę swój warsztat uczestnicząc w szkoleniach dotyczących wykorzystywania masażu terapeutycznego w pracy z dziećmi.
Ukończyłam studia magisterskie na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie o kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Edukacja Przedszkolna. Studia Podyplomowe Wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spectrum autyzmu. Lubię pracować z dziećmi ponieważ są szczere bezpośrednie i radosne. Praca z dziećmi daje mi wiele satysfakcji. Każdy dzień daje coś nowego oraz pozytywnego a dzieci potrafią zaskakiwać codziennie.
pomoc nauczyciela przedszkola. Obecnie studentka w Wyższej Szkole Humanitas na kierunku Psychologia. Cechuje mnie pozytywne nastawienie i zaangażowanie. Staram się łączyć zabawę z edukacją, by czas w przedszkolu był atrakcyjny i pożyteczny.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Jestem również oligofrenopedagogiem, a w najbliższej przyszłości zostanę terapeutą. Uważam, ze ciągłe zdobywanie wiedzy daje korzyść nie tylko mnie jak i również Państwa pociechom. Praca z dziećmi jest więc nie tylko moją pracą, ale również pasją.
Studentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na uczelni Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej.
Lubię pracować z dziećmi, bo jest to praca dająca wiele satysfakcji i radości. Staram się, aby każdy dzień spędzony w przedszkolu był dla dzieci czasem radosnej zabawy, rozwijania umiejętności i zdolności oraz ciekawości świata.